Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Multi
Ik heet niet dom : leren leven met leerstoornissen
Authors: ---
ISBN: 9789033450334 903345033X Year: 2002 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven.


Book
Bouwen aan leren leren : cognitieve leerbevordering bij kinderen met risico op ontwikkelings- of leerstoornissen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033450690 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij

Keywords

464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem


Book
Ik schreif faut : omgaan met dyslexie: gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Author:
ISBN: 9020944517 Year: 2002 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ik schreif faut is een praktische gids, waarin naast omschrijving van wat dyslexie precies is vooral ook veel praktisch bruikbaar materiaal te vinden is : regels voor het omgaan met de knelpunten in de spelling en concrete tips voor thuis en in de klas. Overzichtelijke schema's en speciaal ontworpen prenten, waarbij kinderen de spellingwijze van woorden leren koppelen aan visueel materiaal, én een handig stickerblad met de voornaamste spellingsregels maken het hét werkboek bij uitstek rond dyslexie.


Book
Kinder- en jeugdpsychiatrie : Onderzoek en diagnostiek
Authors: ---
ISBN: 9023235894 Year: 2006 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave1 De opkomst van de kinder- en jeugdpsychiatrie2 Principes3 Van multidisciplinair onderzoek naar interdisciplinair denken4 Het diagnostisch interview met het kind of de jeugdige5 Het diagnostisch interview met ouders6 Het diagnostisch interview met het gezin7 Het psychodiagnostisch persoonlijkheidsonderzoek8 Neuropsychologische diagnostiek9 Aanvullende informatie over het schools functioneren10 Aanvullende informatie over het lichamelijk functioneren, inclusief het aanvragen van laboratorium- en beeldvormend onderzoek11.1 Groei-, regulatie- en hechtingsstoornissen bij het jonge kind11.2 Slaapstoornissen11.3 Genderidentiteitsstoornis11.4 Eetstoornissen bij de adolescent11.5 Ticstoornissen12 Organisch psychiatrische stoornissen13 Pervasieve ontwikkelingsstoornissen14 Schizofrenie15 Stemmingsstoornissen16 Angststoornissen17 Dwangstoornissen18 Somatoforme stoornissen19 Aandachtstekort-/hyperactiviteitsstoornissen20 Oppositioneel-opstandige en antisociale gedragsstoornissen21 Onderzoek en diagnostiek bij dove kinderen en jeugdigen22 Verstandelijk gehandicapten23 Ernstige sociale of psychosociale problematiek24 Diagnostiek bij leer- en gedragsproblemen op school25 Jeugdpsychiatrisch onderzoek in forensisch kader


Book
Handboek psychopathologie : deel 3
Authors: --- --- ---
ISBN: 9036801923 9036801931 9031312460 9031311022 9031319120 9031319139 Year: 1996 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Psychopathology. --- Mental Disorders. --- angst --- anorexia nervosa --- autisme --- boulimie --- dementie --- kinderpsychiatrie --- schizofrenie --- slaapstoornissen --- Pathologie --- Psychologie --- 606.3 --- crisisinterventie --- forensische psychiatrie --- gedragstherapie --- gezinstherapie --- hypnose --- liaison psychiatrie --- psychiatrisch centrum --- psychoanalyse --- psychodiagnostiek --- psychotherapie --- 616.8 --- 616.89 --- Angststoornissen --- Dementie --- Eetstoornissen --- Handboek/cursus --- Kinderpsychiatrie --- Psychopathologie --- Psychotherapie --- Schizofrenie --- Seksuele problemen --- Stemmingsstoornissen --- alcoholisme --- angstneurose --- borderlinesyndroom --- boulimie (boulimia nervosa) --- dementie (dementia, dementia senilis) --- depressie --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen --- manisch-depressieve psychose --- neurose --- paranoia (waanstoornissen) --- psychopathologie (geestesziekte) --- psychose --- seksuele ontwikkelingsstoornissen --- Psychiatrie --- Behavior Disorders --- Diagnosis, Psychiatric --- Mental Disorders, Severe --- Psychiatric Diagnosis --- Disorder, Mental --- Disorder, Severe Mental --- Disorders, Behavior --- Disorders, Mental --- Disorders, Severe Mental --- Mental Disorder --- Mental Disorder, Severe --- Severe Mental Disorder --- Severe Mental Disorders --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- (zie ook: orthopedagogiek) --- aanpassingsstoornissen --- angststoornissen --- dissociatieve stoornissen --- eetstoornissen --- persoonlijkheidsstoornissen --- psychopathologie --- seksuele stoornissen --- Mentally Ill Persons --- Medische psychologie --- psychiatrie. --- Psychopathology --- Mental Disorders --- Psychiatric Diseases --- Psychiatric Disorders --- Psychiatric Illness --- Psychiatric Disease --- Psychiatric Disorder --- Psychiatric Illnesses --- Mental Illness --- Illness, Mental --- Mental Illnesses --- Psychiatrie.


Book
Handboek neuropsychologie: de biologische basis van het gedrag
Authors: ---
ISBN: 9033438828 9789033438820 Year: 2002 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Overzicht van de structuur en werking van het menselijk zenuwstelsel 2. Waarneming: van zintuig naar cortex 3. Aandacht 4. Geheugen en leren 5. Spatieel gedrag 7. Taal en spraak 8. Motoriek en bewegingscontrole 9. Executieve functies

Keywords

Medische psychologie --- Neuropsychologie. --- Zenuwstelsel. --- neuropsychologie --- Physiology of nerves and sense organs --- Psychology --- 159.9 --- #PBIB:1998.4 --- #KVHB:Gedrag --- #KVHB:Neuropsychologie --- afasie --- emoties --- geheugen --- motoriek --- neurologie --- 415 --- gedrag --- psychologie --- Neurologie --- Psychologie --- 600.52 --- 606.1 --- Afasie --- Beweging (motoriek, lichaamsbeweging) --- Centraal zenuwstelsel --- Cognitieve stoornissen (waarnemingsstoornissen) --- Evenwichtszintuig --- Gehoorzintuig (oor) --- Gevoelszintuig --- Gezichtszintuig (oog) --- Linguistiek --- Neuropsychologie --- Perifeer zenuwstelsel --- Psychomotorische ontwikkeling --- Reuk --- Smaak --- Spraakstoornissen --- Stotteren --- Taalverwerving --- Zenuwstelsel (neurofysiologie) --- Zintuigen --- neuropsychologie (gez) --- psychologie (gez) --- 616.8 --- Gedrag --- Geheugen --- Leren --- Motoriek --- Spraak --- Waarneming --- Zenuwstelsel --- 616.89 --- algemene psychologie --- Algemene psychologie --- Fysiologie --- 159.91 --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Biologie --- Anatomie --- Neuropsychologische stoornissen --- Fysiotherapie --- Ontwikkelingspsychologie --- Leerstoornissen --- Emoties --- Spasticiteit --- Taalstoornissen --- Psychomotorische stoornissen --- Gedragsproblemen --- Psychiatrie --- Zintuig --- Geheugen (psychologie) --- Leerstoornis --- Emotie --- Taalstoornis --- Psychomotorische stoornis --- Gedragsprobleem --- Tekenen --- Techniek (wetenschap) --- Kind

Listing 1 - 7 of 7
Sort by